DOSARE ISTORICE. CUM A FOST FURAT DE “ELIBERATORII”SOVIETICI MODELUL PRIMULUI AUTOMOBIL PRODUS IN ROMANIA

Volgile lor și pobedele…

CER SI PAMANT ROMANESC

 

 

AUTOTURISMUL MALAXA – mândria  industriei României postbelice, furată de sovietici !

 

malaxaMalaxa a fost un automobil românesc construit în 1945 la Reșița în fabricile industriașului român Nicolae Malaxa, al cărui nume îl poartă.

Proiectul autoturismului aparține unu grup de ingineri și tehnicieni de la uzinele A.S.A.M., Malaxa din București și IAR din Brașov, conduși de ing. Petre Carp.

Mașina avea un motor cu 3 cilindri în stea, cu răcire forțată cu aer, capabil să dezvolte 30 CP.

Soluția constructivă era “totul în spate”, motorul formând un tot cu diferențialul și cutia de viteze.

Greutatea motorului era de 80 kg, iar ansamblul cu diferențialul și cutia de viteze ajungea la 150 kg.

Pentru a asigura răcirea motorului, între plafon și acoperiș era lăsat un spațiu pentru canalizarea aerului necesar.

Aerul era captat din față, de deasupra parbrizului și era canalizat prin acoperișul cu pereți dubli, cu ajutorul unui…

View original post 466 more words

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s